Kulit Berseri Bermula Dari Vitamin C

Aida fall in love dengan vitamin C sebab muka aida ni kalau period selalu ada jerawat seketul dua haaa.. jerawat kan selalu tinggalkan bekas kalau dah kering, tapi kalau amalkan Vitamin C Plus ni, tiada lagi masalah parut jerawat apa yang bestnya kulit kita cerah sekata kalau betul-betul amalkan setiap hari.

Vitamin C adalah vitamin larut air yang mempunyai pelbagai fungsi terhadap badan dan fungsi utamanya adalah sebagai antioksida. ia juga memainkan peranan penting untuk menggalakkan kesihatan gigi, gusi, tulang.

Vitamin c dikenali sebagai asid askorbik, vitamin c juga memainkan peranan besar dalam fungsi serta penyelenggaraan tubuh, terutama kulit.
👉Melindungi dari sinaran uv
👉Bertindak sebagai agen pengurangan pigmentasi
👉Berfungsi sebagai agen antiradang
👉Molekul penting dalam penghasilan kolagen

Sustained release vitamin C plus ni, vitamin semulajadi tau...

👉 Mempunyai sistem perlepasan secara berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa lima jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C, ini bersamaan dengan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam.
👉Diperkaya dengan 120mg Bioflavonoids sitrus untuk meningkatkan keberkesanannya.
👉Produk semulajadi yang diperolehi daripada ekstrak jagung 
👉Sesuai untuk mereka yang ada perut sensitif (gastrik)

Vitamin C tidak dihasilkan oleh badan oleh itu kita perlu menambah vitamin C melalui diet. walaupun begitu anda tidak digalakkan mengambil kuantiti vitamin c dengan dos tinggi, badan anda hanya boleh menyerap apa yang diperlukan dan membuangnya jika berlebihan, pilihlah vitamin c yang ada sistem sustained release. so tidaklah membazir.

Customer selalu tanya berapa banyak kita harus mengambil vitamin C ini dalam sehari?  saranan  dari Kementerian Kesihatan Malaysia telah menggariskan pengambilan vitamin C maksimum kepada 2000mg/hari. 

Rujukan ascorbic Asid (vitamin c).2005 Recommended Nutrient intake for malaysia 2006 pg:107-109.

Review customer aida kenapa diorang suka sangat vitamin C!!

TESTIMONI PENGGUNA VITAMIN C














Catat Ulasan

0 Ulasan